Strategia pracy z klasą
Cele:
Budowanie strategii korygowania zaburzonych zachowań dziecka w szkole lub procesu grupowego klasy.
Program:
Doświadczenia praktyczne pokazują, że w szkole można zbudować i zrealizować wspólną strategię pracy, której celem jest pomoc dziecku w lepszym funkcjonowaniu w środowisku szkolnym i realizowaniu zadań związanych z rolą ucznia. Zaplanowane w takiej strategii działania mogą się stać dla dziecka źródłem doświadczeń korygujących. Pracując w taki sposób możemy zwiększyć swoje szanse konstruktywnego rozwiązania problemów „trudnych uczniów” i „trudnych klas”, które czasami wydają nam się niemożliwe do „opanowania”.
Na co możemy liczyć?
- Działania oparte na dobrej analizie problemu, ukierunkowane na określone cele – są bardziej skuteczne, niż działania wykonywane „na gorąco”, często bez zastanowienia, chaotycznie i niekonsekwentnie.
- Połączone siły wielu osób dają większą moc oddziaływania na dziecko czy klasę, niż indywidualna praca każdego z nich.
- Dzielenie odpowiedzialności z innymi osobami, udzielanie sobie wsparcia, przyczynia się do zmniejszenia obciążenia psychicznego nauczycieli w trudnych sytuacjach (Karasowska, 2009).
Praca nad strategią może odbywać się w zespole złożonym z nauczycieli i specjalistów, powoływanym dla danego ucznia z zaburzeniami zachowania, na zasadach zawartych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Metody:
Aktywizujące.
Cechą charakterystyczną organizowanych i prowadzonych przez nas szkoleń jest indywidualne podejście do zleceniodawcy. Dostosowujemy tematykę i charakter szkolenia do rzeczywistej sytuacji firmy/organizacji oraz potrzeb uczestników, które możemy zbadać badaniem jakościowym i ilościowym. Po przeprowadzonych szkoleniach, na życzenie, piszemy raport dla klienta, dotyczący pracy grupy, atmosfery podczas szkolenia, problemów jakie się pojawiły. Raport zawiera również wnioski i propozycje przyszłych działań, a także okazujemy wyniki ewaluacji ankiety poszkoleniowej. Zgodnie z potrzebami zleceniodawcy, jesteśmy także otwarci na przygotowanie pre-testów i post –testów sprawdzania wiedzy uczestników szkolenia. Każdorazowo dla zleceniodawcy przygotowujemy także check-listę organizacji szkolenia.
SZCZEGÓŁOWY PROGRAM SZKOLENIA PRZEDSTAWIMY PO UZGODNIENIU CELÓW SZKOLENIA I POTRZEB ZLECENIODAWCY LUB UCZESTNIKÓW SZKOLENIA.
ORGANIZACJA SZKOLENIA
1. Czas trwania
Szkolenia i warsztaty mają różny czas trwania zależnie od potrzeb uczestników. Programy i czas zajęć są indywidualnie dobierane w zależności od planów zleceniodawcy i potrzeb osób uczestniczących.
2. Termin szkolenia
Termin warsztatów jest do uzgodnienia. Proponujemy terminy weekendowe, w tygodniu podczas pracy, po pracy, jednak nie później niż dwa tygodnie przed planowaną realizacją.
3. Uczestnicy
Szkolenie może odbywać się w kilku grupach w tym samym czasie. W zależności od preferencji zleceniodawcy i rodzaju szkolenia w jednej grupie może być od kilku do kilkudziesięciu osób.
4. Miejsce szkolenia
Do Państwa dyspozycji oddajemy profesjonalną bazę dydaktyczną, w tym m.in. pracownie kosmetyczną i chemiczną, która doskonale nadaje się do prowadzenia kursów czy pokazów. Sale wykładowe wyposażone są w sprzęt audio-wideo, laptopy, projektory multimedialne, drukarkę, skaner. Istnieje możliwość organizacji przerw kawowych oraz typowego cateringu w postaci ciepłego posiłku. Dodatkowo wszystkie sale mają dostęp do sieci Wi-Fi.
5. Materiały szkoleniowe
Każdy z uczestników otrzyma komplet przygotowanych, praktycznie zorientowanych materiałów dotyczących tematyki poruszanej w czasie szkolenia.
6. Certyfikaty i zaświadczenia
Na życzenie zleceniodawcy przygotowywane są certyfikaty ukończenia szkolenia.
KONTAKT
ZAMÓW SZKOLENIE